Екипът на Galardo се умножава не само количествено, но и качествено. С гордост представяме Стефан Михайлов – управител на MOVE Properties, новата компания на Galardo Real Estate и MOVE Architects, която предлага уникалната услуга „single point of contact“ в процеса по избор на нов офис, неговите дизайн, изпълнение и фактическото преместване в него.
Да започнем с теб. Образование, професионален опит, как стигна до MOVE Properties?
Казвам се Стефан Михайлов и съм управител на MOVE Properties. Завършил съм магистратура по архитектура в УАСГ в София, имам и специализация в University of Applied Sciences в Щутгарт. Притежавам сертификатите за управление на проекти PMP и PRINCE2.
Започнах работата си като архитект в едно от големите архитектурни бюра, известно с проектирането на офисни сгради – „А и А архитекти“, а след това продължих работа като проджект мениджър в MBL (тогава част от CBRE). След още няколко години, в които се отдадох на собствени проекти, реших да стана част от една идея, която моите приятели Виктор Банарев и Тома Станишев ми споделиха: MOVE properties.
Какво отличава MOVE Properties от другите компании на пазара за недвижими имоти за офиси?
В MOVE Properties се стремим да променим начина на работа в сферата на брокерските услуги в България. Пазарът след пандемията се промени в посока оптимизация на разходите и процесите в компаниите, което доведе до нуждата от “single point of contact” в процеса по избор на нов офис, неговите дизайн, изпълнение и фактическото преместване в него. Ние сме единствените на пазара, които съчетават два вече утвърдени бранда (MOVE Architects и Galardo Real Estate) и предлагат услуга от ново поколение.
Как се развива този пазар? Кои са най-важните трендове от последната година и какво да очакваме през следващата?
Пазарът е доста динамичен и въпреки тежките икономически резултати на някои мултинационални компании с офиси в България, постоянно се развива и променя. Свиването на персонала води до нуждата от предоговаряне и оптимизиране на договорите за наем, както и до промяна в начина на работа. Пандемията остави своя дълбок отпечатък в корпоративния свят и макар все повече хора да се връщат в офиса, хибридният модел и т.нар. „hot-desk policy“ е най-често срещаната промяна. Не всичко обаче е толкова „черно“ за собствениците на офис сгради – наблюдавам много малки компании, които само за няколко месеца увеличиха своя персонал неколкократно. Ако трябва да обобщя тенденцията за България и в частност за София, бих казал, че има спад при големите и растеж при малките фирми - като мисля, че това ще се запази и през следващата година.
Можеш ли да опишеш накратко работния процес, свързан с продажбата/наемането на недвижим имот за офис? От първата среща с клиента до реализирането на проекта?
Привърженик съм на немската максима за процеса на планиране, според която началото е най-важната част от един проект. Именно затова се стремим още на старта да дефинираме точно и ясно нуждите на клиента (желана локация, необходим брой работни места, срок на договора за наем). За целта е необходимо да проучим внимателно работните процеси във фирмата, като често се случва самите ние да предложим оптимизацията им чрез решения, базирани на нашия дългогодишен опит. Следват срещи с наемодатели и огледи, като успоредно с това колегите от MOVE Architects активно участват в процеса и правят примерни разпределения за различните варианти, което улеснява и самите наемодатели. След финалния избор на локация се започва активна работа по интериорния дизайн, като успоредно с това, при подписан договор за проджект мениджмънт, се започва с изработката на бюджет и график. Целият ни екип има необходимия опит, който да позволи лесен и плавен процес по преместване, без това да доведе до забавяне и загуба на време от работните процеси при клиента.
MOVE Properties е уникално позиционирана като „single point of contact“ в сегмента на недвижимите имоти за офиси. Какво означава това в практически план за вашите клиенти?
В нашето забързано всекидневие постоянно ни залива информация, която все по-трудно може да отсеем, за да обобщим най-важното. Наемането, дизайнът и оборудването на един нов офис е процес, който съдържа в себе си десетки предложения, решения и изпълнение на стотици задачи. Без „single point of contact“, клиентите рискуват да бъдат заливани с информация, която би ги объркала при взимането на важните решения – а в случая с недвижимите имоти, това означава и потенциална загуба на много средства. Затова ние сме тук, за да помогнем с отсяването на тази информация и работата с доказали се през годините наши партньори, на които бихме доверили нашата репутация.
MOVE Properties е пресечната точка на MOVE Architects и Galardo Real Estate. Разкажи повече за предимствата, която дава тази позиция.
MOVE Architects без съмнение са едно от най-известните имена, когато си говорим за интериорен дизайн на офисни пространства. С множество награди на българската и международната сцена, MOVE Architects са партньор, който ни помага със своята експертиза във всички фази от наемането на един офис. Galardo пък са едно от утвърдените имена в сферата на продажбата и отдаването под наем на имоти. Макар да са специализирани предимно в жилищния сегмент, черпим от техния опит и експертиза в организирането и инициирането на сделки. Двете фирми залагат много в партньорството си с MOVE Properties - освен голямо признание, това е и голяма отговорност за нас, като ни кара всеки ден да се стремим към лидерската позиция в офисния сегмент на пазара!