Имот и Застраховка

ЕДНО ВЕЛИКО СЪБИТИЕ ЗА ЕДНА УНИКАЛНА ИДЕЯ. КЛАСА, УНИКАЛНОСТ И ЧАР. 



Далеч сме от тривиалните поводи за бизнес събития. На 25 април 2024 г. беше представена и отпразнувана бизнес идея без аналог на българския пазар – недвижимото имущество да бъде съпътствано от качествени и достъпни застрахователни решения, така че инвестицията в имот да придава максимално добавена стойност за потребителите в дългосрочен план.

Галардо Риъл Естейт и Алианц България станаха основоположници на устойчиво партньорство, чиято цел е да приобщи собственици, купувачи и наематели на имоти към идеята да се замислят за най-ценното до тях – домът, в който живеят те и техните близки, офисът, в който работят и който е двигател на бизнеса им, да бъдат защитени чрез имуществени застраховки на високо експертно ниво. Докато в страните от Западна Европа да имаш застраховка имот е по презумпция и е масово разпространено, в България делът на имущественото застраховане е най-нисък в ЕС.

Според проведено проучване, липсата на стимул за имуществено застраховане не е породена от покупателната способност на населението, а от недостатъчната информираност за смисъла, ползите и особеностите на застрахователните продукти. „Делът на общия премиен приход в БВП, изразен чрез коефициента на застрахователното проникване, се движи в границите от 2 до 2.4% през годините, докато средното за Европа ниво за 2023 г. е 7.4%. Тези данни очертават и границите на нереализирания потенциал на нашия пазар,“ споделиха Тома Станишев и Михаела Георгиева, основатели на идеята за ексклузивна дистрибуция на застрахователни решения през пазара на недвижимото имущество.

„Сред клиентите ни днес са не само собственици, купувачи или наематели на имоти, но и български и чуждестранни фирми, които освен ползите от застраховка имот, осъзнават сигурността чрез инвестиция в здравно застраховане, животозастраховане, инвестиционни застраховки, както и пенсионно осигуряване като изключително важна част за живота на всеки един работещ човек.“

Събитието беше уважено от главния изпълнителен директор на Алианц за България, г-н Йоанис Коцианос, който приветства гостите. Алианц в световен мащаб е лидер в застраховането и управлението на активи. В класацията на водещата консултантска компания Interbrand на най-добрите глобални марки за 2023 г. Allianz е обявен за застрахователна марка номер едно в света. С изключително висока експертиза в разработването на мултиспектърни застрахователни решения, оценка и управление на застрахователния риск, днес компанията е иноватор в България с дигиталните си разработки в обслужването на крайни клиенти. Оценката на клиентите за удовлетвореност от обслужването, което предлага компанията, е 4.8 звезди от 5.



Михаела Георгиева

Завършила е маркетинг и реклама в Université Nice-Sophia-Antipolis, Франция. Работила е няколко години по специалността си в Париж, а след като се връща в България през 2012 г., се развива в застрахователния бизнес. Михаела Георгиева е лицето на Assure.Next – новият проект на Galardo в ексклузивно партньорство с Allianz, който предлага високоекспертни застрахователни решения на корпоративни и ритейл клиенти.



Започваме с най-важния въпрос за една нова компания: какво ви отличава от останалите?

За нас застраховането не е просто цена или вид финансово възнаграждение, а експертиза. В застрахователния бизнес съм от 10 години, като досега работих от страната на застрахователната компания. Настоящият ни проект се базира на ексклузивно застрахователно посредничество. Застрахователният бранд, който ни подкрепя на много високо ниво, е Allianz – бранд номер едно в света по отношение на разнообразни застрахователни решения както за ритейл, така и за корпоративни клиенти. Избрахме изключително многоспектърен застраховател, който ще инвестира в нас като негови посланици.

Каква е връзката с Galardo?

С Тома Станишев развихме забележителна професионална синергия, която ни позволи да анализираме задълбочено пазара в България. Със съжаление установихме, че българите се отличават с впечатляваща липса на застрахователна култура. По-малко от 10% от българското население притежава застраховка имущество – при положение, че домът е едно от най-важните неща, за които трябва да подсигурим застрахователна грижа. Основният профил на Galardo е да предоставя на клиентите си възможността да купят или наемат подходящо жилище, като застраховката ще им дава допълнителна стойност. От Galardo ще идват голяма част от имуществените ни застраховки, но нашият фокус е също така да предоставим високоекспертно застраховане на компании в България, независимо дали са с френски, немски, друг чуждестранен или български капитал – здравно застраховане, отговорности, бизнес имущество, автомобилно застраховане, инвестиции, както и пенсионно осигуряване. Всичко, което един работодател може да подсигури като допълнителна защита на бизнеса и да направи служителите си по-щастливи на работното им място.

Как се развива Assure.Next към настоящия момент?

Вече имаме портфолио от реализирани проекти и доволни клиенти, които оценяват нашата експертиза в различни направления на застраховането и бързата ни реакция. Вярваме, че рекламата, която ни трябва, ще дойде предимно от доволните клиенти. Разчитаме и на дигитални активи в обслужването и на името на Allianz, което стои над вратата на първия ни офис. Започваме с този офис, но нашата цел е през следващите три години да открием още два офиса в Пловдив и Бургас – градовете, които според нас се развиват най-бързо и атрактивно по отношение на паралелното търсене на недвижими имоти и застраховки.

Офисът на Allianz в партньорство с Galardo се намира на улица „Г.С. Раковски“ 96.